Bara ett år kvar att leva..

Denna tankeställare lyfter Annelie Pompe fram. Jag tycker det är en väldigt bra tankeställare för kan tänka mig att många hajar till och inser hur mycket de skulle vilja göra som de kanske inte gör just nu.
 
Tänk er själva om ni fick veta att ni endast hade ett år kvar att leva.. Vad skulle ni ändra på? Vilka platser skulle ni vilja se? Saker ni skulle vilja göra? Människor ni skulle vilja träffa? Vad skulle ni vilja uppleva? 
 
Det kanske är en extrem tankeställare att man ska dö inom ett år, men det sätter sin situation i perspektiv och man reflekterar över vad som verkligen är viktigt och betyder för en själv.
 
Jag brukar inte tänka på just detta sätt att jag kommer dö inom ett år. Men jag brukar däremot skriva ner de saker jag verkligen vill göra, se och uppleva. 
Men framför allt så försöker jag att inte sätta mig själv i en sådan situation så jag behöver tänka på att förändra min syn på hur jag har det nu. Jag vill leva glad, må bra och göra så mycket som möjligt av den tid jag har.
 
- Kan vi leva fullt ut om vi är rädda för att dö? 

Kommentera här: