Ledighet, lugn och skidpremiär.

Lovet kom och lovet gick, och fort var allt över.
Började med att jag flög från Vasa till Stockholm och tog direkt ett tåg till Uppsala för att vara hos mamma första veckan. Lugn och skön vecka som avslutades med att Sebbe kom till Uppsala och vi var ut en sväng med nå härligt folk!
 
Tog nattåg mot Luleå lördag natt och var framme vid 12 tiden och bussen mot Kalix gick 13.00.
Rolig grej hände när jag klev av tåget, en tjej kom fram och frågade på engelska var busstationen låg och jag berättade att jag skulle till samma ställe så det var bara att följa med.
Vi pratade ett tag och hon berättade att hon var ute och reste i Skandinavien och att besöka just norra Sverige var en av hennes största drömmar. Hon var från Slovakien och hade åkt tåg/buss/liftat sig upp genom Sverige/Norge och var nu påväg ner genom Finland för att sedan ta båt över till Estland och fortsätta hemåt.
Riktigt trevligt och roligt var det allt lyssna på historierna hon hade att berätta och vi båda kom fram till att människor spederar alldeles för mycket tid på att tänka/drömma om saker istället för att ta tag i vad dom vill göra och verkligen göra det.
 
Väl i Kalix var allt som vanligt, lugnt och skönt, men som vanligt.
Åt bara godmat, träffa dom bästa hemma och allt de andra man gör när man väl är på hemmaplan.

Lyckades även fylla 20år under lovet och dagen kunde inte spenderas bättre.
Kåbdalis hade säsongsöppning och Jag, Jens, Simon och elborg drog dit. Men ingen av oss hade nog förväntat sig så mycket snö, så fint väder och så bra backar som det ändå var för att vara tidigt på säsongen(27/10).
 
Söndagen spenderades i bilen på väg tillbaka till Kronoby, körningen gick fint och enligt tankmätaren gjorde jag mig av med mindre än 30L på ganska exakt 40mil, kan ju bara drömma om att det stämmer haha.
Och igår(måndag) tog jag och Jonathan även en annan skidpremiär.. På längdskidor!
Kan nog inte minnas när jag sist tyckte det var så kul att åka längd, måste ha varit ett par år sedan jag åkte "seriöst" dvs tog mig ut i spåret själv i träningssyfte. Men med pushning och hjälp av han ska det nog gå fint de här med.

Även haft min "ispremiär" med 2 storlekar för stora och oslipade skridskor, gick som det gick.. Men kul var det!

Kommentera här: